2012. február 21., kedd

Találkozás Barnabással






  Hol is találkozhattam volna én mint városban szocializálodott ember egy medvével. A válasz nagyon prózai, mivel az én napfényes városomban Szegeden megbúvik egy nem olyan kicsi Vadaspark a gyerekek és természetesen a felnőtt generáció örömére is.

 Egy szép napon, én, mint az állatok és mesék őszinte híve, egy kicsit megelégelve a mindennapok munkával töltött monotonitását, kivételesen a Facebook adta lehetőségek egyik praktikusabb oldalát választottam és Vadaspark oldalát böngészve igyekeztem lazítani. Egyszer csak egy mosómedve kedves tekintete nézett rám vissza egy könyvről,“Ó, azok a csodálatos állatok - Állatkerti történetek” címmel. Mosó masa mosodája, ami sokunknak ismerősen cseng, és ha már itt tartunk, akkor Gedeon, a gőgős gúnár jutottak eszembe, a kis zöld és naracssárga könyvecske, amit sokan cipeltünk minennap magunkkal az iskolába, mert hát "de nehéz az iskolatáska". Egyből felülkerekedett bennem "gyermeki" kíváncsiságom, és mint kis könyvmoly, utána néztem az írónőnek, Telegdi Ágnesnek, vajon ki lehet az az ember, aki ilyen  kedves dologba vágott bele.





  Ekkor ismerkedtem meg Barnabással, a mackóval és kis történeteivel, akinek csöpp lénye és bájos tekintete egyből levett a lábamról, ahogy később Barnabás Anyukája. Mert az élet úgy, hozta, hogy Mosó masa és  Barni mackó után az írónőt is megismertem és baráti kapcsolatba kerültünk. Ági munkássága példaértékű, végzett gyógypedagógusként hihetetlen szeretet és elkötelezettség sugárzik belőle a munkája és legfőképpen a gyerekek felé. Nem elhanyagolható szempont azonban, hogy mi szülők és leendő szülők is visszarepülhetünk gyerekkorunkba és a lelkünk olyan részét mozgatja meg történeteivel, amik rohanó világunkban már - már  néha elveszni látszik.











  Ha belelapozunk ezekbe a könyvébe, legyen szó akár Barni maciról(Barnabás mackó története), vagy akár az állatokról, ( Ó, azok a csodálatos állatok) a képek és a hozzájuk szőtt történetek nem csak a gyerekeket, hanem minket felnőtteket is magukkal ragadnak. És elárulok Nektek egy "titkot", a fotókat is Ági készíti, a macis és az állatokról szóló történetekhez is. 









Szinte már hihetetlen dolog számomra, amit képvisel és amilyen odaadással végzi munkáját, ír, fotóz, olvasótalálkozókat szervez, megismerteti a szülőkkel és a gyerekekkel a könyveit, és mindezt határtalan szeretettel teszi. 











Noha rengetek munka, energia, fáradozás van a megszülettet könyvek mögött,  az öröm a gyerekek arcán, amit az olvasótalálkozon tapasztal, biztos vagyok benne, hogy “kárpótólja” Őt mindenért, minazért a sok munkáért, amit hivatásának választott.







A napokban megpróbáltam összegyűjteni eddigi munkásságának terméseit, - ami  elég terjedelmes-  bevallom, nem volt könnyű. Most igyekszem  felsorakoztatni Nektek az eddig megjelent könyveket a teljesség igénye nélkül.


Ó, azok a csodálatos állatok sorozat:                














Barnabás mackó meséi: 












Barnabás füzetek:









Nagy levegő, mert még mindig nincs vége :).












Naptárak: 










 Ho, ho, de  ne gondoljuk, hogy ezzel véget ért ám a dolog.  Most is sok energiát és időt igénylő munkálatok folyamata zajlik Ági kis műhelyében és egy újabb kis csoda van születőben "Ébredező természet" címmel, aminek egyik főhősei nem mások lesznek, mint a vidrák...





 És miért is tartom én oly fontosnak, hogy erről írjak ezen a blogon? Egyrészt, mert nagyon nagyra tartom Ági munkásságát, másrészt, egy nap mikor  épp nekikeseredtem, egy kedves barátom azt mondta nekem, hogy értékmentő szerepet szánna nekem, bevallom, ez nagyon jól esett akkor. De hol is lehetne ezt az értékmentést elkezdeni világunkban, ha nem máshol, mint a gyerekek világában, hiszen én is a meséknek, könyveknek köszönhetem a legszebb élményeket, amik meghatározták múltam és jelenemet egyaránt. Az állatok, a természet pedig megtanít minket a legfontosabb dologra, hogy az élet szép, bármi is történjen.
Hamarosan pedig itt a kikelet...








                           

Weöres Sándor: Jön a tavasz, megy a tél

Jön a tavasz, megy a tél,
barna medve üldögél,
kibújás vagy bebújás?
Ez a gondom, óriás!

Ha kibujok, vacogok,
ha bebujok, hortyogok;
ha kibujok, jót eszem,
ha bebujok, éhezem.

Barlangból kinézzek-e?
Fák közt szétfürkésszek-e?
Lesz-e málna, odú-méz?
Ez a kérdés, de nehéz.




                                      Telegdi Ágnes - Aranykönyv -díjas írónő







  


Elérhetőségek:

e-mail: 


barni@maci.hu




Facebook:




Íme a rajongók :):




u.i.: Hamarosan elkészül az írónő vadonat új weboldala is...:).

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy meg ismertelek, csodálatos dolgot viszel végbe! Minden könyved a gyereke a természet, az állatok iránti szeretetüket, szép érzéküket gyarapítja. Most én is bekerülök az olvasóid körébe. Szeretettel üdvözöllek, és köszönöm hogy vagy nekünk!!!

    VálaszTörlés